Integraatiot

Konversio-opit uusiksi
Verkkokauppiaan tavoitteena on myydä mahdollisimman paljon tuotteita hyvällä katteella niin, että markkinointikustannukset pysyvät kurissa. Yhtenä ratkaisuna on toteuttaa digimarkkinointia kanavissa, jotka ovat mahdollisimman tehokkaita, jolloin markkinointi konvertoituu myynniksi mahdollisimman usein.
Helsingin hallinto-oikeus on tehnyt 8.4.2021 kaksi päätöstä evästeiden tallentamiseen liittyen. Silmäilin näitä päätöksiä. Päätösten sivutuotteena saatiin mustaa valkoisella, että suostumusta evästeiden tallentamiseksi ei tarvitse aina kysyä.
Vertailen tässä kirjoituksessani maksunvälittäjien tarjoamia maksutapoja, eli maksutapoja, joilla verkkokaupan asiakas voi maksaa ostoksensa verkkokaupassa. En ota kantaa parhaimman maksunvälittäjän valintaan.
Suomen valtion omistama Posti osti tässä hiljattain Pakettikaupan. Pakettikauppa ostaa kuljetuksia eri kuljetusyrityksiltä tukkuhintaan, lisää hintaan katteen ja myy niitä verkkokauppiaille. En ole kaupasta mielissäni, koska valtiolla on nyt mahdollisuus hintasääntelyyn.
Asiakkaani kyseli alustavasti rajapinnasta, joka juttelisi Clover Shopin ja Netvisorin välillä. Asiakkaani verkkokaupassa on Clover Shop -ohjelmisto ja varastomyymälässä Netvisor-palvelu. Tällä hetkellä hän lisää jokaisen tuotteen erikseen Clover Shoppiin ja Netvisoriin.