Konversio-optimointi
Verkkokauppiaan tavoitteena on myydä mahdollisimman paljon tuotteita hyvällä katteella niin, että markkinointikustannukset pysyvät kurissa. Yhtenä ratkaisuna on toteuttaa digimarkkinointia kanavissa, jotka ovat mahdollisimman tehokkaita, jolloin markkinointi konvertoituu myynniksi mahdollisimman usein.
Luottamuspula on yksi yleisimmistä verkkokaupan ostoskorin hylkäämiseen johtavista syistä. Toimituskuluissa oleva ilma on yksi luottamuspulaan johtavista syistä. Jos verkkokaupan asiakas tietää, että hänen tilauksensa voidaan toimittaa postipakettina 15 eurolla, mutta valittavissa on vain 25 euron postipaketti, niin kaupat ovat kiven alla.
Verkkokaupan asiakas voi olla minkä pankin asiakas tahansa, hänen korttinsa voi olla debit tai credit ja hänen puhelimensa voi olla Android, Windows tai iPhone. Verkkokauppias ei tarvitse korttia eikä älypuhelinta. Hän saa rahat pankkitililleen.
Käyttämällä Clover Shop X4 -ohjelmiston uutta Irtiotto™ -ominaisuutta voit lisätä Osta nyt -painikkeita kotisivuillesi, blogiisi, asiakaskirjeisiisi ja verkkomainoksiisi. Ohjelmiston ominaisuuksiin kuuluu myös hinnastotiedosto, jota käyttämällä voit liittää verkkokauppasi hintavertailusivustoihin ja kauppakeskuksiin. Kaiken lisäksi voit luoda QR-koodeja ja käyttää niitä printtimainoksissasi.
Paytrail järjestää kesäkuussa 2015 kaksi webinaaria konversio-optimoinnista. Tässä terveiseni verkkokaupan ja ostoskorin konversioasteen optimoimiseksi. Konversio-optimointi on nimensä mukaisesti optimointia.
Suora kosketus verkkokauppiaan arkeen on tärkeä elementti tuotekehityksessä. Cosme Shop -verkkokauppa kuuluu kanssamme samaan konserniin. Se otti käyttöönsä Clover Shop X4:n viime joulukuussa ensimmäisten joukossa.
Yhden sivun ostoskoreja on puffattu markkinoille konversioasteen pelastajana. Verkkokauppiailta ei ole kuultu vastakaikua eikä se ole ihme. Yhden sivun ostoskoreissa on kaikki pielessä nimestä lähtien.